شاپ: یکی از مهم ترین نمایشگاه هایی که با استفاده از فضا موجود و نیرو های متخصص زمینه بسیار مناسبی برای برگزاری نمایشگاه فراهم کرده است، نمایشگاه های ایران است.
نمایشگاه های ایران
یکی از مهم ترین نمایشگاه هایی که با استفاده از فضا موجود و نیرو های متخصص زمینه بسیار مناسبی برای برگزاری نمایشگاه فراهم کرده است، نمایشگاه های ایران است. در نمایشگاه های ایران بستر بسیار مناسبی برای بازدید از محصولات تجاری و اقتصادی تولید کنندگان و بازرگانان خارجی و داخلی فراهم کرده است. برگزاری نمایشگاه در بیست و دومین نمایشگاه بین المللی دام، طیور و صنایع وابسته علاوه بر فراهم کردن مکانی برای فروش محصولات می تواند، توانمندی های شرکت های تجاری و اقتصادی را جهت تولید محصولات مختلف نشان دهد. همچنین در نمایشگاه های ایران قرارداد های ثابت برای سرمایه گذاری و خرید محصول اجرا می شود. نمایشگاه های ایران برای هر نوع محصولاتی که برگزار شود می تواند سود آور باشد زیرا در این نوع نمایشگاه ها کالا ها مربوطه به صورت رقابتی در غرفه ها به فروش می رسند. شرکت های تجاری برای رقابت با محصولات مشابه غرفه ها می توانند در نمایشگاه محصولات خود را با قیمت مناسب تری برای فروش و نمایش قرار دهند.
هدف از برگزاری نمایشگاه های ایران چیست؟
هدف از برگزاری چهارمین نمایشگاه بین المللی تجهیزات تونل و فضاهای زیرزمینی مترو برای آشنایی بیشتر افراد و بازدیدکنندگان با این نوع وسایل است. آشنایی با این ابزار از طریق متخصصان صورت می گیرد و همچنین می توانند آموزش هایی جهت تولید اینگونه محصولات به بازدیدکنندگان انتقال دهند. در نمایشگاه های ایران افراد به دودسته تقسیم می شوند. اشخاصی که تنها بعنوان بازدید کننده و خرید محصول در نمایشگاه حضور دارند.
شرکت های تجاری در دسته دوم قرار می گیرند که محصولات خود را در نمایشگاه برای فروش و بازدید آماده می کنند. اگر شما جزو دسته دوم هستید می توانید با یک طرح خلاقانه غرفه سازی انجام دهید و برای توسعه کسب و کار خود محصولات را برای فروش و یا ثبت قرار داد آماده کنید. این نوع نمایشگاه هرساله برگزار در داخل کشور برگزار می شود. افرادی که بعنوان کارکنان در این نمایشگاه هستند در بعضی از موارد آموزش هایی در خصوص تولید محصول می دهند. بیست و سومین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان به برگزاری سمینار ها با موضوعات مختلف می پردازد. با توجه به اینکه نمایشگاه به صورت بین المللی در نمایشگاه های ایران برگزار می شود باید برای فروش محصولات و ثبت قرار داد برنامه هایی را آموزش داد.
در نمایشگاه های ایران چه چیز به نمایش گذاشته می شود؟
در نمایشگاه های ایران براساس آنچه در تبلیغات معرفی شده است به نمایش گذاشته می شود. برای نمونه در هجدهمین نمایشگاه بین المللی قطعات لوازم و مجموعه های خودرو، تمام قطعاتی که مربوط به خودروهای سبک است به نمایش گذاشته می شود. در بعضی از موارد این محصولات برای فروش یا ثبت قرار داد نیز در نمایشگاه قرار داده می شوند. یکی از اقداماتی که در مدت کوتاه برگزاری نمایشگاه اجرا می شود آموزش های لازم برای تولید بعضی از محصولات صنعتی و ابزار خودرو است. برای نمونه سمینار هایی برای چگونگی آموزش بینندگان و بازدید کنندگان برای کارکنان غرفه اجرا می شود.
علاوه براین در این نوع نمایشگاه ها شرکت های بزرگ تجاری نیز حضور دارند که شما می توانید از اینگونه شرکت ها تجربه لازم را کسب نمایید. ممکن است در اینگونه نمایشگاه ها که به صورت هرساله برگزار می شود شرکت های خارجی نیز حضور داشته باشند که برای ثبت قرارداد و همچنین آشنایی با محصولات جدید وارد نمایشگاه های ایران می شوند. شما می توانید با چاپ پوستر های تبلیغاتی و پخش کردن برند شرکت کاربران بیشتری جذب کنید.
غرفه سازی در نمایشگاه های ایران چگونه انجام می شود؟
برای افرادی که در نمایشگاه های ایران ثبت نام می کنند، برای ارائه محصول خود و هر آنچه تولید کرده اند باید غرفه های کوچک و بزرگ را در نمایشگاه با ایده های جدید و تازه طراحی کنید. اگر غرفه های کوچک را برای خلق ایده جدید و جذب کاربران و بینندگان انتخاب کرده اید باید به گونه ای محصول خود را در غرفه نشان دهید تا بیندگان در نمایشگاه به خوبی محصول را مشاهده کنند و جذب آن شوند. در غرفه سازی باید از ابزار های سبک استفاده کنید تا پس از تمام شدن نمایشگاه به راحتی جمع شوند. برای کف غرفه نیز می توانید از با هزینه کم، کف پوش تهیه کنید. کف پوش در رنگ ها و طرح مختلف وجود دارند و می توانید براساس طراحی غرفه آن ها را خریداری کنید. با نور پردازی ساده در غرفه برای دیده شدن بیشتر محصولات می توانید بینندگان بیشتری را به سمت محصول تولید شده خود جذب کنید. فرش قرمز نیز می تواند در طراحی کف غرفه به شما کمک کند. برای دیوار ها در غرفه می توان از شیشه استفاده کرد.
قوانین و مقررات نمایشگاه های ایران
برای طراحی غرفه هایی که در پنجمین نمایشگاه بین المللی لیزر فونوتیک ایران وجود دارد ابتدا غرفه های کوچک و بزرگ باید بدون تجهیزات انجام شده توسط ستاد برگزاری نمایشگاه تایید شود و سپس طراحان مجموعه شروع به غرفه سازی شرکت های تجاری و اقتصادی کنند. ارائه نقشه برای طراحی غرفه باید بیست روز قبل از برگزاری نمایشگاه های ایران باشد. علاوه بر این پر کردن فرم های ضروری برای طراحی غرفه برای شرکت کنندگان در نمایشگاه بسیار ضروری و مهم است. بعضی از شرکت های تجاری نیز به طراحی غرفه با ارتفاع بیش از دومتر می پردازند که باید با تیم پشتیبان فنی نمایشگاه هماهنگی های لازم را انجام دهند. تحویل غرفه به شرکت ها و غرفه دارانی که از نوع ساخت و ساز نیستند یک روز قبل از افتتاحیه نمایشگاه انجام می شود. انجام چیدمان غرفه های نمایشگاه یک روز قبل از افتتاحیه نمایشگاه است. تمام طراحی های انجام شده در غرفه ها باید دوروز قبل از اجرای نمایشگاه پایان یافته باشد.
مزایا برگزاری نمایشگاه های ایران
برگزاری نمایشگاه های داخلی و بین المللی به صورت هرساله درحال برگزاری است. معمولا صاحب شرکت ها و صاحبان صنعت برای شرکت در این نوع نمایشگاه ها در شک و تردید هستند. در بیشتر موارد شرکت در این نمایشگاه ها هزینه بالایی را نیازمند است و ممکن است نمایشگاه های ایران در شهر های مختلف برگزار شود. با شرکت در نمایشگاه بعنوان شرکت تجاری می توانید با طراحی بسیار زیبا و خلاقانه غرفه یک اثر ماندگار در ذهن بینندگان نمایشگاه ایجاد کنید.
-
نمایشگاه مترو 1402
-
نمایشگاه محیط زیست 1402
-
نمایشگاه معدن 1402
-
نمایشگاه مواد غذایی 1402 /اگروفود 1402
-
نمایشگاه نفت و گاز
اگر امکان وجود دارد به کاربران اجازه دهید تا محصولات شمارا امتحان کنند و از کیفیت آن اطمینان پیدا کنند. زیرا هنگامی که افراد ابزار و تجهیزات را لمس می کنند تمایل دارند وسایل را داشته باشند. شرکت در نمایشگاه بهترین راهکار برای تعامل با مشتری است. شرکت های تجاری و اقتصادی می توانند با صحبت و تعامل تولیدات خود را به مشتری نشان دهند و با محصولات آشنا سازند. یکی دیگر از مزایا شرکت در نمایشگاه آشنایی با موقعیت های جدید دیگر تولید کنندگان است. بیشتر شرکت های تجاری محصولات و تولیدات جدید خود را در نمایشگاه ها رونمایی می کند. با شرکت در نمایشگاه می توانید از ایده های دیگر شرکت کنندگان ایده بگیرید.
کلام آخر
نمایشگاه های ایران با هدف آشنایی با محصولات دیگر شرکت های تجاری و گسترده شدن تولیدات اقتصادی و تجاری شرکت ها ایجاد می شود. شرکت در نمایشگاه اگرچه هزینه های زیادی دارد اما می تواند تولیدات و محصولات خود را به بینندگان نشان دهید و حتی برای اطمینان بیشتر محصولات شما را امتحان کنند. علاوه بر این شما با شرکت در نمایشگاه می توانید با ایده های جدید نیز آشنا شوید.