فاز دوم آزادراه تهران-شمال به كجا رسید؟
به گزارش شاپ در شرایطی که دولت یازدهم وعده داده بود که نیمی از فاز دو آزادراه تهران-شمال را در بهار سال جاری به بهره برداری می رساند، به نظر می آید که این وعده عملی نخواهد شد و باید دید کی این اتفاق خواهد افتاد؟
به گزارش شاپ به نقل از ایسنا، به دنبال افتتاح فاز نخست آزادراه تهران-شمال، تکمیل و بهره برداری از فاز دوم این محور آزادراهی مهم در دستور کار دولت و مجری آن قرار گرفت در همین راستا در جلسات گوناگونی با حضور محمد اسلامی -وزیر راه و شهرسازی – و محمد باقر نوبخت- رئیس سازمان برنامه و بودجه- مقرر شد که برای تسریع دسترسی مردم به فاز دوم آن، آزادراه تهران-شمال در دو مرحله ادامه پیدا کند؛ بگونه ای که قرار بود تا بهار سالجاری باند غربی فاز دوم آزادراه ۲۲ کیلومتری تهران-شمال در کنار جاده چالوس به بهره برداری برسد و نهایتا بعد از آن، این فاز تکمیل شود.
اما به نظر می آید که این اتفاق نخواهد افتاد و چون که پیش از این و در فروردین ماه سال جاری خیراله خادمی - معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل- در اینباره به ایسنا گفته بود که تا اوایل تابستان سال جاری تونل البرز و دسترسی دو طرف آن که حدود دو کیلومتر است و در مرحله بعدی باند غربی منطقه دوم آزادراه تهران-شمال به بهره برداری می رسد اما الان مهلت برای تحقق این وعده رو به پایان است.
روز گذشته خادمی در بازدید از منطقه دو آزادراه تهران- شمال اظهار داشت: تونل شرقی البرز به طول ۶.۵ کیلومتر، بعنوان یکی از طولانی ترین تونل های جاده ای خاورمیانه یکی از سخت ترین بخش های عملیات اجرایی این آزادراه به حساب می آید و با پیشرفت فیزیکی ۹۴ درصد در آینده بسیار نزدیک زیر بار ترافیکی قرار می گیرد.
وی اضافه کرد: تونل شرقی البرز و راه های دسترسی طرفین به طول ۷.۵ کیلومتر بعنوان یکی از طولانی ترین تونل های جاده ای خاورمیانه یکی از سخت ترین بخش های عملیاتی منطقه دو این آزادراه است و هم اکنون با پیشرفت فیزیکی ۹۴ درصد مراحل نهایی اجرا را طی می کند. در جهت تسهیل تردد و روان سازی ترافیک این تونل در آینده بسیار نزدیک زیرعبور ترافیک قرار می گیرد.
معاون وزیر راه و شهرسازی همینطور درباره اعتبار مورد نیاز برای تکمیل یک باند از منطقه دو آزادراه تهران-شمال را ۲ هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان اعلام نمود و اظهار داشت: به منظور تکمیل عملیات اجرایی تونل شرقی البرز و مسیر اتصال به جاده چالوس هم ۵۷۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.
با این وجود بعدی است حتی بخشی از ۵۰ درصد فاز دو آزادراه تهران-شمال هم به پایان بهار سال جاری نخواهد رسید و باید دید تحقق این وعده تا کی تمدید خواهد شد.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب