رئیس سازمان هواپیمایی در پاسخ به شاپ اعلام كرد
ادامه مذاکره برای از سرگیری پروازهای عمره
به گزارش شاپ، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در رابطه با از سرگیری پروازهای ایران و عربستان، اظهار داشت: مقدمات از سرگیری پروازها انجام شده و برای پروازهای برنامه ای، مقاصدی مورد نظر هر دو طرف ایران و عربستان است که پس از نهایی کردن توافق نامه و اجرایی شدن، اعلام خواهد شد.
به گزارش شاپ به نقل از ایسنا، محمد محمدی بخش در نشست خبری اولین نمایشگاه صنعت هوایی پیام اظهار نمود: در اجلاس آی کن بیشتر از ۱۰۰ کشور دنیا در سطح وزارت هوانوردی یا سازمان هواپیمایی کشوری شرکت نمودند. سال جاری به علل مختلف برنامه ریزی کردیم که با حدود ۲۰ کشور دنیا در حاشیه این اجلاس، جلسه دوجانبه برگزار نماییم.
وی افزود: ما هم اکنون مقصد پروازی نداریم که با آن کشور تفاهمنامه یا توافق نامه نداشته باشیم، چون به تعداد زیادی از کشورهای اروپایی پرواز داریم که باید مورد توافق باشند و ازاین رو جلساتی با مسؤلان هوایی این کشورها برگزار کردیم تا دغدغه هایمان همچون تأمین سوخت و عرضه خدمات مسافری رفع گردد.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به سوال ایسنا در رابطه با از سرگیری پروازهای ایران و عربستان، بیان نمود: در این اجلاس با وزیر هوانوردی و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری عربستان جلسه داشتیم و تفاهمنامه کشور درحوزه هوانوردی منعقد و قرار شد پس از جلسات و تایید تیم های کارشناسی، این موافقت نامه به مراجع ذیصلاح برسد.
محمدی بخش با اشاره به اینکه مذاکراتی را برای از سرگرفتن پروازهای حج عمره شروع کردیم، اضافه کرد: مقدمات از سرگیری پروازها انجام شده و فعلاً با هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و معراج، پروازها آغاز می شود، درخواستمان را به صورت رسمی به سازمان هواپیمایی کشوری عربستان ارسال کردیم.
وی افزود: برای گامهای بعدی هم اعلام آمادگی کردیم که جلسات برگزار کرده و برای افزایش پروازهای عمره، تمتع و برنامه ای به ظرفیت لازم برسیم. برای پروازهای برنامه ای، مقاصدی مورد نظر هر دو طرف ایران و عربستان است که پس از نهایی کردن توافق نامه و اجرایی شدن، اعلام می شود.
آمار را از آغاز دولت تا هم اکنون مقایسه کنید
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در رابطه با ناوگان فعال کشور بیان نمود: ما بنا به دلایلی شاید نخواهیم ورود هر هواپیما را رسانه ای نماییم، اما باید آمار را از آغاز دولت تا هم اکنون مقایسه کنید. باید به آمار ناوگان و آمار نشست و برخاست ها توجه کنید، این که پروازهای یک مسیر پروازی ۲ درصد کم شده باشد، معیار درستی برای سنجش افزایش یا کاهش پروازها نیست، بلکه تعداد مسافر مورد توجه است؛ کما این که طبق اعلام فرودگاه مهرآباد، رکورد پروازهای مسافری ماه گذشته به بالای ۴۰ هزار نفر در روز رسید و به رکود پیش از کرونا و اوج پروازها برگشت، تعداد پروازهای عبوری هم به پیش از کرونا برگشت.
محمدی بخش ضمن اشاره به مشکلات صنعت هوایی اظهار نمود: پس از کرونا همه اقتصاد هوایی جهان گرفتار مشکل شد که ایران را هم تحت تأثیر قرار داد، به علت تحریم ها هم این مشکل مضاعف شد. امروز پس از دو سال باردیگر به شرایط قابل قبول، استاندارد و ایمن می رسیم. اما این که ناوگان را به سطحی برسانیم که همه مردم رضایت داشته باشند و بلیت به وفور تهیه شود، به علت عدم تناسب عرضه و تقاضا تا به ۵۰۰ فروند برسیم، گرفتار مشکل خواهیم بود و ناترازی وجود دارد.
وی تصریح کرد: امروز نسبت درخواست مردم برای بهره برداری از پروازها افزایش پیدا کرده است. با مقایسه آمار نوروز و اربعین متوجه این افزایش درخواست ها می شوید و تعداد زیادی از پروازها الان صورت می گیرد. در عین حال که سازمان هواپیمایی کشوری عالی ترین و معتبرترین مرجع اعلام آمار و تایید تعداد هواپیما و نشست و برخاست در همه فرودگاه ها است و تا پایان آذر هم ناوگان عملیاتی را اعلام خواهیم کرد، تا آخر سال هم این که چه تعداد صندلی به مجموعه هوایی کشور اضافه شده، اعلام می شود.
هفته گذشته، ایرباس ۳۲۰ با تعمیر به ناوگان برگشت
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه توسعه ناوگان چند مرحله دارد، اظهار داشت: یک مرحله اینست که هواپیماهای زمینگیر از دو سال به بالا را به چرخه برگردانیم؛ کمااینکه حالا برخی از تعمیرات سنگین که باید صرفاً در بعضی از مراکز خاص صورت گیرد، توسط شرکتهای هواپیمایی صورت می گیرد، همچون ایرباس ۳۲۰ که هفته گذشته رونمایی شد؛ کار بزرگی بود که توسط دانشگاه های معتبر دانش بنیان در حوزه تعمیر و نگهداری هواپیما انجام شد و به چرخه عملیاتی برگشت.
محمدی بخش افزود: یک مرحله هم واردات است که هواپیماهای دست دوم همچنان وارد می شود، اما بنا به دلایلی در شرایط تحریمی اینها را رسانه ای نمی نماییم. ما یک کشور تحریمی هستیم و در اصل در جنگ تحریمی هستیم؛ کوچک ترین قطعه هواپیما و مواد مصرفی هم اجازه حمل به ایران ندارد و گاهی اعلام یک مسیر واردات، آنرا گرفتار اشکال خواهد نمود. این سبب می شود که در شرایط جنگی ملاحظات خویش را داشته باشیم.
ادامه دارد...
منبع: shaap.ir
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب