تکنولوژی جدید در خودرو های ژاپنی

تکنولوژی جدید در خودرو های ژاپنی

شاپ: خراسان رضوی بگفته وزارت حمل و نقل، ژاپن تمام خودرو های سواری اتوماتیک جدید ملزم به داشتن فناوری برای جلوگیری از شتاب گیری ناخواسته رانندگان با فشردن پدال گاز بجای ترمز می کند.


به نقل از ژاپن تودی، با توجه به این که کشور ژاپن با جمعیتی روبه رو شده که به سرعت درحال پیر شدن است، امید است قانون جدید، تصادفات رانندگی را که اغلب توسط رانندگان مسن به انجام می رسد، مهار کند. این قانون مطابق با مقررات جدید سازمان ملل است که انتظار می رود در ژوئن سال آینده اجرائی شود.
تتسو سایتو، وزیر حمل و نقل ژاپن در اواخر ماه ژوئن طی کنفرانس مطبوعاتی اظهار داشت: ژاپن از سال ۲۰۲۲ پیشنهاد کرده است که این قانون به استانداردی بین المللی تبدیل گردد.
وی بدون اشاره به زمان دقیق اجرای این الزام بیان کرد: ما برای مقررات جدید آماده خواهیم شد و برای ارتقای ایمنی خودرو ها تلاش خواهیم کرد.
این فناوری شتاب را مهار می کند، به این معنا که حتی اگر راننده بطور کامل پدال گاز را در فاصله یک تا ۱.۵ متری از یک جسم بزرگ پایین بیاورد، خودرو پیش از برخورد با آن متوقف می شود یا در صورت اجتناب ناپذیر بودن برخورد، سرعت آن به کمتر از هشت کیلومتر در ساعت کاهش پیدا می کند.
برمبنای اظهارات این وزارتخانه، هنگامی که این فناوری فعال می شود، صفحه نمایش داخل خودرو نیز هشداری مانند «پای خودرا از روی پدال گاز بردارید» نشان میدهد.
این وزارتخانه بعد از تصویب رسمی مقررات سازمان ملل در نوامبر امسال، احکام خودرا بازنگری خواهدنمود و مدلهای خودکار جدید را ملزم می کند که ابتدا این فناوری را پیش از توسعه آن به خودرو های جدید، روی مدلهای موجود نصب کنند.
این وزارتخانه اظهار داشت: خودرو های دارای دنده دستی از قانون جدید مستثنی هستند برای اینکه احتمال کمتری دارد که موجب تصادفات ناشی از گذاشتن پا روی پدال اشتباه شوند.
هم اکنون بیشتر خودرو های جدید در ژاپن به فناوری مشابه مجهز شده اند و تعدادی از خودروسازان نیز محصولاتی را می فروشند که می توان خودرو های فعلی را با آنها مجهز کرد.
طبق گزارش موسسه تحقیقات تصادفات و تحلیل و بررسی داده های ترافیکی، ژاپن در سال ۲۰۲۳ شاهد ۳۱۱۰ تصادف رانندگی ناشی از اشتباه گرفتن پدال گاز با ترمز توسط رانندگان بود که منجر به ۳۸ کشته و ۴۳۴۳ زخمی شد.



1403/04/19
15:00:31
5.0 / 5
259
تگهای خبر: استاندارد , سایت , فناوری , محصولات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۵
شاپ SHAAP