معاون خدمات فنی و مهندسی وزارت صمت اعلام كرد

بارگذاری تعهدات اکثر شرکت ها در سامانه خدمات بعد از فروش

بارگذاری تعهدات اکثر شرکت ها در سامانه خدمات بعد از فروش

به گزارش شاپ، مدیرکل دفتر خدمات فنی، مهندسی وزارت صمت، با اشاره به اینکه خدمات بعد از فروش، گاها از خود تولید و عرضه، واردات و فروش مهمتر است، بر اهمیت عرضه خدمات به مشتریان تاکید کرده و اعلام نمود که کارگروه ملی خدمات بعد از فروش شکل گرفت. همینطور تابحال اغلب شرکت ها تمامی تعهدات خویش را در سامانه خدمات بعد از فروش بارگذاری کرده اند.


به گزارش شاپ به نقل از ایسنا، پس از ظهر امروز (دوشنبه) مراسم تجلیل از برترین های خدمات بعد از فروش صنعت خودرو به همت شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) در محل هتل المپیک برگزار شد.
در این مراسم، حمید محله ای- مدیرکل دفتر خدمات فنی، مهندسی و نگهداری وزارت صنعت، معدن و تجارت- ضمن اظهار امیدواری از بابت این که بتوانیم در فرآیندهایی باشیم که ارزیابی به شکل مستمر واقع شود، اظهار نمود: حقیقت اینست که باوجود اسم خدمات بعد از فروش، خدمات بعد از فروش اتفاقاً پیش از فروش و بعضاً قبل از تولید صورت می گیرد. خدمات بعد از فروش بعضاً از خود فروش، واردات یا تولید و عرضه مهمتر است؛ از همین روی هم از حدود دو سال قبل که دفتر خدمات فنی مهندسی وزارت تجارت شکل گرفت در این خصوص اقدامات انجام و برنامه ریزی های بسیار متنوعی صورت گرفت؛ مبحث خدمات بعد از فروش به شکل جدی در این دوره و برای نخستین بار در وزارت خانه عنوان شد که کار بسیار طاقت فرسایی بود؛ چونکه مبحث بسیار متنوعی بود و باید انجام می شد.
وی افزود: بر همین مبنا گروه ملی خدمات بعد از فروش در معاونت تجارت، خدمات و بازرگانی وزارت صمت بوجود آمد که با عضویت کلیه معاونت های تخصصی بوده و تابحال حدود ۱۴-۱۳ کمیته اصلی آن در چارچوب جلسه برگزار شده و کمیته های فرعی آن هم با موضوعات مختلف و در واقع کار کارشناسی تشکیل شده است.
محله ای اضافه کرد: برای سال جاری تمامی تعهدات و خدمات که می بایست توسط شرکت ها به مردم عرضه شود، از راه سامانه انجام شده است. تابحال اغلب شرکت ها، جز دو- سه شرکت، تمامی تعهدات خویش را در این سامانه بارگذاری کرده اند. ما تلاش کردیم این موضوعات کاملا به شکل سیستمی صورت گیرد. لایه دوم این سامانه جامع خدمات بعد از فروش را هم طی چند ماه آینده رونمایی خواهیم کرد. آن بخش سامانه هم به عملکرد خدمات بعد از فروش در سطح عرضه می پردازد که به چه نحوی صورت می گیرد.
مدیرکل دفتر خدمات فنی، مهندسی و نگهداری وزارت صمت اظهار امیدواری کرد که با کمک شرکت هایی که بازرسی ها را انجام می دهند، در حوزه ارزی هم امیدواریم که این اطلاعات پشت این سامانه در لایه دوم که می توانیم ارزیابی ها را به صورت مستمر داشته باشیم؛ بدین معنا که یک فرایند و فضای پیوسته و پویایی را داشته باشیم که در واقع برای مردم به صورت واضح بیان کند که شبکه های خدماتی یا هسته هایی که برای عرضه خدمات هستند، در کجا هستند و تا چه میزان عملکرد مناسب دارند.
مدیر کل دفتر خدمات فنی، مهندسی و نگهداری وزارت صمت تصریح کرد: در حوزه خدمات، هرچقدر که ارائه ی خدمت صورت می گیرد، مردم تصور می کنند که بعد از آن، چه خدمات بیشتری می تواند وجود داشته باشد؛ از همین جهت هم بیشترین شکایت ها در حوزه ضمانت ها وجود دارد؛ به جلو رفتن مقداری سخت و اندک اندک ایجاد می شود؛ ازاین رو باید به این فکر نماییم که به نحوی عملکرد در حوزه خدمات را شفاف نشان دهیم و از راه شبکه هایی که ایجاد میکنیم، برای بازرسی، شکایت و خدمات بتوانیم اقدام نماییم. امیدواریم که این اتفاقات بیفتد.
محله ای خاطرنشان کرد: استحضار دارید ما پنج عنصر اساسی در حوزه خدمات داریم؛ دفتر خدمات فنی مهندسی ما بیشتر بر مبنای تمامی ارزیابی هایی که دارد، نخستین عنصر را جایگاه مناسب برای عرضه خدمات تعیین می کند که بایستی تجهیزات لازم را داشته باشد. دومین عنصر ابزارهای مخصوصی است که برای این عرضه خدمات وجود دارد. سومی ابزارهای عیب یابی هستند که باید در تمام شبکه های وجود داشته باشد. چهارم تکنسین هایی هستند که باید از آموزش های کافی برخوردار باشند و مرجع اطلاعات باشند پنجمین نکته که به نظر بنده اصلی ترین مبحث است که امیدواریم ظرف سه چهار ماه آینده حل شود، مبحث قطعات یدکی اصلی است.
وی ادامه داد: تلاش ما در حوزه خدمات اینست که مبحث تأمین ارز و تأمین منابع را برای قطعات یدکی از CPU کامل جدا کنیم؛ چونکه به نظر می رسد که وقتی که این دو فرایند ِ تأمین یکجا قرار می گیرند، آنگونه که باید توجه نمی شود؛ ازاین رو ما تلاش داریم یک ساز و کاری بگذاریم که نسبتی از کل خودروهایی که تولید یا وارد می شود به نسبت عمق ساختی که وجود دارد، بتوان تأمین منابع را هم انجام دهیم؛ این مهم نیازمند کمک و همراهی هست.
ادامه دارد...


منبع:

1403/09/19
19:05:09
5.0 / 5
54
تگهای خبر: آموزش , ارز , استاندارد , برنامه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
شاپ SHAAP