مدیرعامل بنیاد ملی گندم كاران:

۲۰ درصد مطالبات معوق گندم کاران تا پایان مهر تسویه می شود

۲۰ درصد مطالبات معوق گندم کاران تا پایان مهر تسویه می شود

به گزارش شاپ، مدیرعامل بنیاد ملی گندم کاران اعلام نمود: پول گندم های خرید شده در ۵ ماهه نخست سال پرداخت شده و قول داده شده که باقی مطالبات هم تا پایان مهر ماه تسویه می شود.



علیقلی ایمانی، مدیرعامل بنیاد ملی گندم کاران در رابطه با خرید تضمینی گندم و مطالبات معوق آن به خبرنگار مهر اظهار داشت: تا امروز حدود ۱۱ میلیون و ۹۸۶ هزار تن گندم از جانب کشاورزان تحویل دولت شد. برداشت به پایان رسیده اما عموماً تا آبان ماه، مراکز خرید تضمینی گندم باز بوده و کشاورزانی که گندم خویش را انبار کرده اند تا سر فرصت آنرا تحویل دهند، می توانند محصولات را به فروش برسانند.
وی اضافه کرد: پول گندم های تحویل شده حدود ۲۱۱ هزار میلیارد تومان (همت) شده که از این میزان ۱۶۷ همت پرداخت و حدود ۲۰ درصد مطالبات همچنان باقی مانده است.
مدیرعامل بنیاد ملی گندم کاران در ادامه سخنان خود اعلام نمود: پول گندم های خریداری شده در ۵ ماهه نخست سال پرداخت و قول داده شده که باقی مطالبات هم تا پایان مهر ماه تسویه شود.
وی اظهار داشت: طبق گزارش ها، منابع مورد نیاز مشخص و تأمین شده و در فرآیند سپری شدن برای پرداخت است.

رشد ۲ برابری کشت کلزا در کشور

ایمانی در ادامه سخنان خود به حجم خرید تضمینی کلزا (دانه روغنی) اشاره نمود و اظهار داشت: تا کنون حدود ۲۷۰ هزار تن کلزا از جانب کشاورزان تحویل شده که نسبت به سال قبل تقریبا رشد ۲ برابری داشته است.
وی اضافه کرد: مطالبات تمام استان ها پرداخت و فقط پول کلزاکاران گلستان باقی مانده که حدود ۳۰ درصد می شود.
ایمانی اظهار داشت: ابتدا قرار بود که محصولات توسط کارخانجات بخش خصوصی خریداری شود که محقق نشد و در ادامه دولت مکلف کرد تا شرکت بازرگانی دولتی ورود کرده و کلزاها را تحویل و مبلغ آنرا پرداخت کند.
مدیرعامل بنیاد ملی گندم کاران خاطرنشان کرد: ۵۰ درصد مطالبات این دانه روغنی پرداخت و باقی آن روزانه درحال واریز است.
گفتنی است؛ نرخ خرید تضمینی گندم به ازای هر کیلو گرم در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ مبلغ ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و کلزا ۳۹ هزار تومان است.

1403/07/15
11:34:42
5.0 / 5
95
تگهای خبر: رنگ , محصولات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۱
شاپ SHAAP