مسئولیت هتل ها در مقابل وسایل قیمتی مسافر
شاپ: همه ما در طول سفر تعدادی از مدارک مهم را همراهمان می بریم و مراقبت از این مدارک یکی از دغدغه های مهم مسافران است، اما هتل ها چقدر در مقابل وسایل قیمتی مسافر مسئولیت دارند.
به گزارش تجاری خبرگزاری مهر، همه ما در طول سفر تعدادی از مدارک مهم مانند شناسنامه، پاسپورت، کارت ملی و مواردی از این قبیل را همراهمان می بریم. مراقبت از این مدارک در طول سفر یکی از دغدغه های مهم خیلی از مسافران است. تعدادی از هتل ها صندوق امانات دارند و مدارک و اشیای قیمتی را از مسافران تحویل می گیرند.
در چنین مواقعی مسئولیت گم شدن یا سرقت مدارک و اشیای گرانقیمت با مسئولان هتل است. اگر در چنین هتل هایی اقامت دارید؛ به شما پیشنهاد می نماییم که حتما مدارک و اشیای مهم را به صندوق امانات هتل بسپارید. تعدادی از هتل های دیگر هم هیچ نوع مسئولیتی در قبال وسایل مسافران قبول نمی کنند. در هر صورت بهتر است قبل از رزرو هتل اسپیناس پالاس یا هتل یزد و سایر هتل های دیگر حتما درباره ی وجود صندوق امانات در هتل مطمئن شوید. آیا صندوق امانات هتل ها امن هستند؟
در خیلی از هتل های کشور مانند هتل یزد صندوق امانات وجود دارد. مسافران می توانند از این صندوق ها برای نگهداری مدارک یا اشیای گرانقیمت خود بهره گیرند. بااین حال تعدادی از افراد درباره ی ایمنی این صندوق ها تردید دارند. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید؛ بهتر است به صندوق امانات هتل اعتماد کنید.
بدون شک این صندوق ها امن ترین جا برای نگهداری وسایل باارزش در هتل هستند. بااین حال بهتر است بدانید که به جز شما برخی از کارکنان هتل هم به صندوق امانات دسترسی دارند تا در موارد خاصی مانند فراموشی رمز صندوق بتوانند به مسافران کمک کنند. در چنین شرایطی اگر وسیله ای از داخل صندوق امانات دزدیده شود، احتمال اینکه شما بتوانید سرقت آنرا اثبات کنید کار آسانی نخواهد بود.
بسیاری از مسافران هتل های خارجی تجربیات ناخوشایندی درباب صندوق امانات هتل ها دارند. در بیشتر موارد مدیریت هتل کمک چندانی به مسافران معترض نخواهد کرد. این در حالیست که اگر شما بیمه مسافرتی داشته باشید امکان جبران خسارت از جانب شرکت بیمه در بعضی موارد وجود دارد. نحوه استفاده از صندوق امانات هتل چگونه است؟
صندوق های امانات خیلی از هتل های داخلی و خارجی مشابه هم هستند؛ بدین سبب شیوه استفاده از آنها نیز یکسان است. شما ابتدا باید یک رمز برای صندوق امانات انتخاب کنید. این رمز نباید خیلی ساده باشد. بطورمثال تاریخ تولدتان اصلاً ایده خوبی برای رمز صندوق امانات هتل نیست. پس از آن رمز را وارد کرده و دکمه تائید یا # را فشار دهید.
در مرحله بعدی باید باردیگر رمزتان را وارد کنید و دکمه اینتر یا * را فشار دهید تا رمزتان ثبت گردد. تعدادی از صندوق های امانات ممکنست به شیوه دیگری تنظیم شوند. در چنین مواقعی کارکنان هتل می توانند به شما در تنظیم صندوق امانات کمک کنند. توجه داشته باشید که نباید به هیچ عنوان رمز صندوق امانات را در اختیار دیگران قرار دهید. آیا راهی برای افزایش امنیت صندوق های امانات هتل وجود دارد؟
سرقت از صندوق امانات هتل ها چندان شایع نیست؛ به ویژه اگر قصد اقامت در هتل های پنج ستاره را داشته باشید. بعنوان مثال خیلی از مسافرانی که تمایل به رزرو هتل اسپیناس پالاس دارند معتقدند که امنیت این هتل تضمین شده است و می توانند با خیال آسوده در این هتل اقامت داشته باشند. بااین حال بهتر است در هنگام استفاده از صندوق امانات جانب احتیاط را رعایت کنید.
برای مثال حتما رمزی را انتخاب کنید که دیگران نتوانند به آسانی آنرا حدس بزنند. رمزهایی مانند ۱۱۱۱ یا ۱۲۳۴ به هیچ عنوان انتخاب های خوبی برای صندوق امانات به حساب نمی آیند. همین طور بهتر است تا حد امکان وسایل گرانقیمت را در مسافرت با خود حمل نکنید. اگر هم مجبور به این کار شدید؛ حتما وسایل خودرا بیمه کنید. در آخر به شما سفارش می نماییم بعد از قرار دادن وسایلتان در صندوق امانات حتما از بسته شدن درب صندوق مطمئن شوید. مسافران هتل ها از چه حقوقی برخوردار هستند؟
هتل ها در مقابل مسافران مسئولیت هایی دارند. آشنایی با حقوق مسافران در هتل ها می تواند به شما در طول اقامتتان در هتل کمک نماید. ما در ادامه درباره ی تعدادی از مهم ترین حقوق مسافران در هتل ها صحبت خواهیم کرد. بااین حال اگر قصد رزرو هتل اسپیناس پالاس یا هر هتل پنج ستاره دیگری را دارید؛ بهتر است شرایط و قوانینی رزرو اتاق و سوئیت در این هتل ها را با دقت بخوانید.
گاهی اوقات هتل های لوکس و پنج ستاره هم قوانینی را برای مسافرانشان وضع کرده اند که ممکنست برای شما خوشایند نباشد. البته که تمام هتل ها برمبنای قوانین ملزم به رعایت تعدادی از حقوق اولیه هستند. تعدادی از مهم ترین قوانین هتل ها عبارت اند از:
هتل ها موظف اند همان اتاقی را که رزرو کرده اید را به شما تحویل بدهند.
هتل ها مسئول امنیت مسافران هستند.
نظافت اتاق و رعایت اقدامات بهداشتی درباب ملافه ها، تخت خواب و سایر وسایل اتاق بر عهده هتل است.
امکانات هتل باید برای مسافران معلول نیز قابل استفاده باشد.
کارمندان هتل وظیفه دارند با احترام وظایف خودرا در قبال مسافران انجام دهند.
اتاق ها و سوئیت های هتل باید در موعد مقرر به مسافران تحویل داده شوند.
این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب